Urząd Gminy Wieprz zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.wieprz.pl
- Data publikacji strony internetowej: 2018-07-14
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-12-28
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Zamieszczone na stronie dokumenty w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości gdyż były skanowane.
- Zamieszczone na stronie dokumenty w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości gdyż zostały przesłane przez podmiot zewnętrzny.
- Część z opublikowanych zdjęć w galeriach nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-01-17
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2022-12-28
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Szymon Bogunia.
- E-mail: sbogunia@wieprz.pl
- Telefon: 33 8755118
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Rzecznik Praw Obywatelskich
- Adres: https://www.rpo.gov.pl/
Dostępność architektoniczna
Wejście do Urzędu wyposażone jest w podjazd dla osób niepełnosprawnych.
Urząd Gminy Wieprz dysponuje udogodnieniem dla petentów niepełnosprawnych w postaci schodołazu.
W przypadku gdy Klient niepełnosprawny chce skorzystać z usług Urzędu Gminy Wieprz, powinien w pierwszej kolejności skontaktować się z Sekretariatem Urzędu Gminy Wieprz, telefonicznie pod numerem – 33 8755118 lub mailowo - sekretariat@wieprz.pl
Pracownik Urzędu po zdefiniowaniu potrzeby Klienta, realizuje ją bądź zawiadamia odpowiednią merytorycznie komórkę organizacyjną Urzędu i przekazuje informację o terminie ewentualnego spotkania z pracownikiem merytorycznie realizującym obsługę.
Po załatwieniu sprawy, pracownik Urzędu służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu Urzędu.
Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi Klientów niepełnosprawnych, Klientów z ograniczeniem zdolności ruchowej, a w uzasadnionych przypadkach również innych Klientów, którzy zgłaszają taką potrzebę.
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
Strona internetowa Urzędu Gminy Wieprz posiada ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- wersja kontrastowa strony;
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie;
- podświetlanie linków
- automatyczne tłumaczenie na inne języki
Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:
W sprawie realizacji uprawnienia wynikającego z ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się:
Od 1 kwietnia 2012 roku weszła w życie ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. Nr 209, poz. 1243), która daje osobom niesłyszącym i doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w urzędzie.
W związku z powyższym osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług w Urzędzie Gminy Wieprz, zobowiązana jest zgłosić ten fakt na Dzienniku Podawczym, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Zgłoszenie powinno być dokonane w jednej z następujących form:
- e-mail na adres: sekretariat@wieprz.pl
- telefonicznie na nr 33 8755118
- drogą pocztową na adres: Urząd Gminy Wieprz, 34-122 Wieprz, ul. Centralna 5